TÍTOL ORIGINAL: Mauvaises herbes

ANY: 2018

PAÍS: França

DURADA: 100 min

DIRECCIÓ I GUIÓ: Kheiron

REPARTIMENT: Kheiron, Catherine Deneuve, André Dussollier, Louison Blivet, Adil Dehbi, Hakou Benosmane i altres.

A aquestes alçades de curs volem retre homenatge a totes les persones que es dediquen al món de l’educació. En sentit ampli, hi trobem mestres i professors, mares i pares de família, avis i àvies, educadors i educadores i, en certa mesura, tota la societat es fa coparticipant de l’educació d’infants i joves.

La pel·lícula que proposem Mala hierba (2018, Kheiron), disponible a una famosa plataforma, ens narra la vida d’un jove estafador què, per superar el seu passat, el posen al càrrec d’un grup de joves adolescents amb diverses problemàtiques. És interessant destacar l’evolució dels personatges i veure com, en clau d’humor, van elaborant la seva pròpia identitat.

Ens agradaria destacar una frase que trobem valuosa per a la reflexió: “un nen/a que dóna problemes, és un nen/a que té problemes”. És una crida a estar amatents a les necessitats dels joves que demanen ajuda amb les seves accions i actituds, de vegades inadequades, quasi sense ni ells mateixos saber-ho. Ens porta a recordar allò de, “estima’m quan menys m’ho mereixo, perquè és quan més ho necessito”. Aquestes dues frases ens poden servir de motor i resiliència quan trobem dificultats, en la meravellosa tasca d’educar.

PROPOSTA D’ACTIVITATS

  1. Digues tres qualitats que ha de tenir un bon educador/a.
  2. Tria un professor/a que hagis tingut i t’hagi ajudat al llarg de la teva vida. Explica el per què. Entre tot el grup compartireu les vostres respostes i elaborareu un mapa amb post-its de colors que continguin les idees que vagin sortint.
  3. Creus que el protagonista arriba a connectar amb el grup de joves? Per què?
  4. Escull una escena de la pel·lícula on es vegi que es produeix aquesta connexió.
  5. Busqueu entre tots la paràbola del fill pròdig, Lc.15, 11-32. Podeu representar-la i fer un teatre. Per treballar el text, subratlleu les frases que més us hagin impactat i expliqueu quin ensenyament hi destacaríeu. Quina aplicació pràctica hi veieu a les vostres vides?
  6. Valoració personal de la pel·lícula.

(Activitat proporcionada per Assumta Montserrat i Montserrat Claveras. Autores de «Una vida de cinema»)