(CR) Després de les festes de Nadal, la Conferència Episcopal Espanyola aprovarà el nou currículum de religió catòlica elaborat arran de la LOMLOE. Un cop es publiqui el nou currículum al BOE ja entrarà en aplicació de cara al proper curs 2022-2023. Entre les principals novetats hi ha la metodologia de treball, la vessant humanística, el perfil de sortida de l’alumne i l’arrelament del currículum a cada territori.

Aquest dissabte 26 persones de diversa procedència institucional s’han trobat a l’aula Sant Jordi del Seminari Conciliar de Barcelona per parlar-ne. És la primera sessió d’un nou seminari de formació intern dissenyat per copsar-ne totes les novetats i fer una concreció curricular a casa nostra. La proposta s’adreça als docents de didàctica i religió dels instituts superiors de ciències religioses i de les universitats que imparteixen la DECA a Catalunya.

Es tracta d’un seminari que impulsen conjuntament el Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de Religió a Catalunya (SIERC), l’Escola Cristiana i l’ISCREB, i els delegats d’ensenyament de la religió dels bisbats de la CET (Conferència Episcopal Tarraconense). Un treball conjunt inèdit, que aquestes institucions comprenen en clau d’exercici sinodal.

“L’escola cristiana es troba amb una gran oportunitat per personalitzar el currículum”, ha explicat Antonio Roura, director de la revista Religión y Escuela. En la primera sessió d’aquest nou seminari, Roura ha descrit el context competencial del nou currículum de religió en relació a la LOMLOE i el marc competencial europeu de 2018.

El ponent ha destacat l’autonomia pedagògica dels centres i ha assenyalat el to humanista de la nova arquitectura curricular. Un currículum que posa èmfasi en la formació integral de l’alumne i en els trets del perfil de sortida de l’Ensenyament Bàsic que es concreten en els descriptors operatius del marc competencial europeu. (seguir llegint)

Fotografia: Salesians Terrassa (14.05.19)